5020211502 |
Creació d'una aula de robòtica que desenvolupi el pensament científic i creatiu |
2015-2016 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
20/10/2015 - 1/12/2015 (15 hores) de 17:00h a 19:30h |
|
ESC Torres Jonama |
|
c. Torres Jonama, 9 (Mont-ras)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Baix Empordà
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
10/09/2015 - 27/09/2015 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Després d'haver aconseguit un dels objectius del Pla Anual de Centre per aquest curs (“Creació d'una aula de robòtica que desenvolupi el pensament científic i creatiu”), i veient l'elevat grau d'aprofitament i d'interès per part de l'alumnat, aquesta formació pretendrà :
Consolidar el projecte de robòtica i fent-lo extensiu a tots els cursos, des de P4 fins a 6è de primària, amb un assessorament pràctic i útil a tot el professorat del centre.
Dissenyar activitats (tapets) per utilitzar els bee bots a classe (Inf-CI). A CS treballar les coordenades i l'orientació amb els Bee bots. Iniciar i utilitzar Scratch amb lego We Do a les classes d'Informàtica a CM i CS.
|
| |
Objectius |
- Donar a conèixer i assessorar el professorat del centre en les possibilitats educatives de diferents programes i materials de robòtica que tenim en el centre (Beebots, Scratch, Lego We Do, Lego Mindstorms).
- Analitzar algunes innovacions educatives des del punt de vista competencial i curricular.
- A mitjà termini, iniciar i elaborar activitats amb programes de robòtica per a tots els cursos d'Educació Primària i per a P-4 i P-5 d'Educació Infantil.
- La robòtica com a treball interdisciplinar.
|
| |
Continguts |
- Coneixement dels programes i materials de robòtica aplicats al centre.
- Elaboració d'activitats de robòtica a partir de P4 i fins a 6è.
- La robòtica com a treball interdisciplinar.
|
| |
Formador/a |
Jaume Ullastres Roura
|
| |
Avaluació |
- Nivell de coneixement, acceptació i utilització per part del professorat.
- Llistat d'objectius curriculars en els quals poden incidir les activitats de robòtica per millorar-ne l'assoliment.
- Activitats dissenyades i programades per cicles.
- A partir de les aplicacions de la robòtica, treballar les matemàtiques i la llengua.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre.
|
| |
E-mail |
crp-baixemporda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
20/10/2015 |
1700 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
27/10/2015 |
1700 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
03/11/2015 |
1700 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
10/11/2015 |
1700 |
1930 |
Sessió 5 |
dimarts |
17/11/2015 |
1700 |
1930 |
Sessió 6 |
dimarts |
01/12/2015 |
1700 |
1930 |
|
| |